Rocky road - wegański blok czekoladowy

wegański blok czekoladowy

Jakiś czas temu w lokalnym sklepie ze zdrową żywnością wypatrzyłam wegańskie pianki marshmallow. W mojej głowie od razu pojawiła się wizja zimnego, deszczowego wieczoru i kubka gorącej czekolady posypanej piankami. Albo niedzielnego, leniwego poranka i kawy z piankami pitej w łóżku. W rzeczywistości uważam je jednak za zbyt słodki dodatek do kawy, a gorącą czekoladę czy kakao zdarza mi się pić może raz w roku. Za to wymyśliłam dla nich inne rozwiązanie: wegańskie Rocky Road! 

Pochodzenie tego deseru nie jest do końca znane. Najprawdopodobniej powstał w Australii, ale jest popularny też w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Rocky Road przypomina trochę blok czekoladowy, z dodatkiem ciastek, orzechów, suszonych owoców, no i koniecznie pianek. Przepis jest banalnie prosty a dodatki można łatwo dopasować do swoich upodobań. 




Składniki:

  • 200g czekolady
  • 50g oleju kokosowego
  • 1-2 łyżki syropu klonowego
  • 50g wegańskich pianek marshmallow
  • 50g ciasteczek Lotus
  • 50g orzechów nerkowca

Przygotowanie:

1. Ciasteczka i orzechy pokruszyć na małe kawałki.

2. W garnku rozpuścić olej kokosowy, dodać czekoladę i rozpuścić na małym ogniu, cały czas mieszając.

3. Do rozpuszczonej czekolady dodać ciastka, orzechy i pianki, wymieszać, wyłożyć do naczynia wyłożonego papierem do pieczenia.

4. Schłodzić w lodówce przez ok. 2 godz. Po tym czasie pokroić ciasto na kwadraty i rozkoszować się słodyczą 💕





Podoba ci się moje wegańskie Rocky Road? Więcej czekolady znajdziesz tutaj:

Komentarze

  1. Hej, chciałam tylko powiedzieć, że uwielbiam twojego bloga! Podoba mi się estetyka twoich posiłków oraz to, jak je komponujesz - to dla mnie prawdziwa inspiracja. Żałuję, że tak rzadko pojawiają się nowe posty :C
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz