Tofish & chips


Zbliżające się święta spowodowały, że zaczęłam myśleć nad wege wersją ryby. Kilka lat temu po raz pierwszy zrobiłam tofu po grecku i bardzo mi smakowało, więc podobnie jak w tamtym przepisie użyłam glonów nori. Do tego najlepsza panierka z mąki z ciecierzycy, na którą pomysł zaczerpnęłam z Nowej Jadłonomii. Ważne jest żeby odpowiednio przygotować tofu. Należy dobrze je odcisnąć z nadmiaru wody i marynować przez noc. Polecam zarówno na codzień jak i świąteczny stół.

It's beggining to look a lot like Christmas... so I started thinking about vegan fish. In Poland we traditionally eat fish on Christmas Eve and I've made some kinds of tofu-fish before. I used nori seaweed and the best chickpea flour coating. As always it's important to press tofu before and marinate overnight. I highly recommend this recipe for both Christmas table and fish&chips alternative. 





Składniki:
-tofu
-glony nori
-sos sojowy
-przyprawa do ryb
-mąka z ciecierzycy
-bułka tarta
-sól i pieprz
-olej do smażenia

Ingredients:
-tofu
-nori seaweed
-soy sauce
-fish spice mix
-chickpea flour
-breadcrumbs
-salt and pepper
-oil for frying

Przygotowanie:

Tofu odcisnąć z nadmiaru wody, pokroić na plastry o szerokości ok. 1 cm i zamarynować przez noc w sosie sojowym i przyprawie do ryb. Ja robię to "na oko", na kawałek tofu o wadze 400g ok. 5-6 łyżek tofu i ok. 2 łyżki przyprawy do ryb. Następnego dnia owinąć tofu lekko zmoczonymi i odpowiednio przyciętymi arkuszami nori. Mąkę z ciecierzycy połączyć z wodą w proporcjach 1:1. Na mój duży kawałek tofu użyłam ok 3/4 szkl. Delikatnie doprawić solą i pieprzem. Tofu maczać w mące z wodą, a następnie obtoczyć w bułce tartej i smażyć do zrumienienia. 

Method:

Press excess of water from tofu and cut it into slices of about 1 cm. Marinate overnight in soy sauce and fish spice mix. I used about 5-6 tablespoons of soy sauce and 2 tablespoons of spices for 400g of tofu. Next day wrap tofu in pre-cut nori sheets. I put them in the water for a second so they get sticky and it's easier to wrap tofu. Mix chickpea flour and water in proportion 1:1 and add a little bit of salt and pepper. For a big block of tofu I used about 3/4 cup. Put slices of tofu into flour mix and roll in breadcrumbs. Fry until golden.

Komentarze

Prześlij komentarz